20110204

TINGKATAN EMPAT

Aku keluar pergi MRSM Pengkalan Chepa. Dekat Kelantan. Terus terang tak boleh hidup la. Diorang cakap memang aku tak faham la. Makan lagila semua manis je. Mee Sup pown manis weh. Dekat situ budak budak luar memang kena buli la. Semangat negeri kuat sangat la situ memang kena pandai buat membe baru boleh hidup. Satu yang best dekat situ awek cun gila. Dalam homeroom aku je dah dua tiga orang. Tu kalau keluar outing bandar Kota Bharu lagila. Seronok la cuci mata. Dekat sini la aku kenal benda nama rugby. Tapi duduk situ satu semester je la sebab subjek reka cipta yang aku amik dah tutup kelas dekat situ. Semester dua Masuk MRSM Tun Ghaffar Baba, Jasin.First time datang nampak oldschool habis. Budak budak nampak dedicated habis la belajar. Dah nama pown sekolah number satu dalam Malaysia. Cikgu semua berdisplin. Mak cik dewan makan semua muka ketat. Mula mula dekat situ macam macam orang la aku kawan. First week dekat situ dah fly. Main ikut membe nak pergi beli topup la makan la. Fly tu benda biasa la.  Dekat situ dah la keliling kawasan dusun. Tepi jalan ada orang jual pisang goreng.Memang best la goreng pisang dia. Kalau jalan pergi bandar Jasin ada snooker, pasar raya lagi. Kalau rajin sampai bandar Melaka la aku fly. Memang full of life la. Dekat sini memang nampak sangat la  masalah senior junior. Senior memang bajet habis la depan cikgu baik belakang syaitan. Senior tengok aku perangai macam haram memang selalu la kena tarik pergi meja bulat diorang tu. Tapi diorang tak berani nak touch la. Last sekali diorang pedajal aku pergi suruh cikgu lantik aku jadi Lembaga Disiplin Pelajar macam pengawas la. Tak pasal je. Last sekolah sebelum spm form four dengan form five gaduh. Itu memang riot gila la. Siap ada polis lagi. Esok nya tak belajar. Perintah berkurung. Masa semester dua form four aku belajar dalam kelas 404. Dia ada 18 kelas semua nya. Aku rasa orang dalam kelas ni ada dua jenis. Nerd dengan penjenayah. Yang nerd semua nak ilmiah. Maslahah gila. Aku belajar dah la tak faham sangat. Susah lagi malas lagi. Last Last hujung semester dapat 3.06 je.Sentap.