20110416

AKSI PROFESIONALIS

        Seperti yang anda tahu aku dah diiktiraf menjadi driver profesionalis. Dulu pun aku dah malas kerja ambik hantar orang ni. Boleh pulak Abah memberi asikment pagi pagi sabtu ni pergi hantar ambik adik adik aku . Tak ada can langsung nak bangun lambat. Dah pergi hantar adik aku pergi driving school pergi plak ambik yang sorang ni dekat asrama. Sampai je aku di bandar terus kejutan budaya sebab jalan dah update. Majlis Daerah Pekan dah pandai apply jalan sehala ni.
     Adik aku suruh hantar dia pergi mydin yang bertanda M tu. Padahal mydin tu berapa blok je belakang sekolah dia yang tanda SM tu. Jalan sehala punya cerita aku kenala dengan steady drive ikut line purple dengan celah kedai jalan jalan halus tu. Orang sini bawak kereta amatur nak keluar simpang pown cuak cuak. Aku potong barisan keluar sesuka hati biasala janji angkat tangan lepas tu. Rupanya bangla mydin tak nak buka kedai pukul 9 ni.
    Adik aku kecewa. Akulah menjadi mangsa hantar dia ke kedai X pulak. Wujudla line line kelabu tu memusing Jazz tu sekali lagi ke kedai X pulak. Jalan jalan halus tu dah jadi mainan kali ni. Cepat je aku sampai kedai X. Aku pun pulang dari adventure pagi ini.